El col·lectiu

El Col·lectiu de professionals de circ de Girona, neix l’any 2019 arran de la primera gala de circ de les comarques gironines organitzada al Teatre del Canal de Salt. Aquesta nit de circ es suma a la trobada de circ que ja havia començat el 2018, nascuda de la necessitat de qüestionar un model cultural que poc tenia a veure amb l’escena de circ de la província de Girona, de Catalunya, i de l’estat en general. En aquell moment, els artistes i professionals del sector de Girona ens vam veure amb la necessitat de reivindicar la nostra feina, el nostre art i en definitiva, la manca d’un model que tingui en compte les demandes i necessitats del sector, en l’àmbit local.

Després de l’èxit de les primeres edicions de la Gala i la Trobada de circ, el col·lectiu evoluciona i a partir de moltes reunions, taules rodones i reflexions compartides, es comencen a definir diferents eixos de treball amb els quals avançar i consolidar-nos.

Treballem per:

Serveis als sòcis

La quota de sòcia està establerta en 40 € anuals*. 

Pagant aquesta quota, a més de poder participar en la presa de decisions i l’organització del Col·lectiu, es pot gaudir d’altres avantatges exclusius com:

*La quota actualment és molt reduïda perquè estem començant l’activitat. A mesura que es vagi consolidant el projecte i es vagin millorant els serveis s’anirà incrementant en conseqüència. Intentant que sigui assequible i coherent. 

Com ens organitzem?

L’assemblea

Les decisions de base, que afecten o tenen a veure amb els valors i els objectius de l’associació, les prenem entre totes, prioritàriament per consens. Les sòcies es troben un cop al trimestre a les assemblees generals, que son l’espai de debat més ampli del Col·lectiu.

Les comissions

Per tirar endavant els diversos projectes existeixen diverses comissions i grups de treball. Les comissions estan actives durant tot l’any i engloben diversos temes, els grups de treball són per accions concretes i tenen un inici i un final. Totes les tasques dutes a terme des de les comissions es fan de manera voluntària i qualsevol persona en pot formar part. Actualment existeixen les següents comisions:

  • Comissió activitats – Encarregada de coordinar la gala i la trobada, en dos grups de treball diferents. Actualment també s’està encarregant de crear i produir els entrenaments faranduleros, que tenen lloc un cop al mes a la nau 10.
  • Comissió artística i equipaments – És l’encarregada dels projectes de creació que es puguin generar des del col·lectiu. També vetlla pel bon ús dels equipaments que utilitzem i s’encarrega de millorar-los.
  • Comissió formació – Es prenen decisions sobre tots els temes relacionats amb l’escola. Tant dels cursos per adults, com dels cursos infantils.
  • Comissió circ social – Actualment està elaborant diferents propostes de circ social per poder oferir des del CPCG.
  • Comissió material – Com el seu nom indica, gestiona tot el material del col·lectiu perquè tot estigui al dia amb la màxima seguretat.
 
El grup pilot
 
Format per una membre de cada comissió, l’equip de coordinació i algun vocal. Les reunions es duen a terme de manera quinzenal. És l’òrgan des d’on es revisen i es coordinen totes les accions, procurant tenir una visió global de l’entitat. L’objectiu és tenir en compte d’on venim i on volem anar, vetllant per respectar el rumb marcat per l’assemblea general. Actualment està format per Raimon Mató, Gabi Fernandez, Aleix Lidon, Àfrica Llorens, Selma Siral, Aram Pou, Laia Claver, Youssef Mouzzou i Aram Cervià.
 
L’equip de coordinació
 
Són les persones alliberades del col·lectiu, s’encarreguen de tirar endavant el dia a dia de l’associació. Actualment son tres, treballant a mitja jornada:
 
Laia Claver – Coordinació general – coordinacio@circgirona.cat
Selma Siral – Coordinació escola de circ i espai d’entrenament – laguixera@circgirona.cat
Aram Pou Clavell – Suport a la coordinació – cocoordinacio@circgirona.cat